OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tak letos naposledy, je tu velké finále! Šest dojmů, které se nejvíce zaryly do paměti! I poslední den Brutal Assaultu byl bohatý na kapely a situace, které jsou z kategorie nezapomenutelných.
WHILE SHE SLEEPS – Za příjemný popík. Za písničkovost. Za nejhlasitější refrény zpívané z publika. Za zuřivou wall of death hned v úvodu setu. Za spanilou chůzi Lawrence Taylora po svých fans.
DEMOLITION HAMMER – Za nejlepší koncert dne. Za strhující thrash. Za živý důkaz toho, že věk je jen číslo. Za bezkonkurenčně nejbouřlivější ovace po koncertě.
MANTAR – Za zvuk jediné kytary, která má hutnost pěti kytar a pěti bas. Za to, že kapela se rozdělí o pivo, když vidí žíznivého fanouška.
ARCHITECTS – Za nejlepší metalcorovou kapelu. Za nejlepší světelnou show. Za slzy při „Gone With The Wind“.
TIAMAT – Za to, že Johan Edlund to přehnal s tím, co považoval za příjemné toxikum, ať už to bylo cokoliv. Za největší parodii na kapelu. Za velké anticko-gotické drama. Za to, že nikdo nevěděl, co přijde. Za kamenný výraz přihlížejícího Shindyho, který nezapomenu do konce života. Za házení stojanů a kytar. Za tu část, kdy Johan opilecky obejmul postupně všechny členy kapely. Za předčasný konec.
DEVIN TOWNSEND PROJECT – Za nadhled a naprostou profesionalitu v jednom. Za absolutně opačný typ koncertu, než předvedli TIAMAT. Za dvojitý příchod.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.